Jag hatar att jag älskar

Lediga dagar. Å jag slås av hur mycket av min lediga tid som går åt till återhämtning efter en tung jobbsnurra. Ett tufft schema och ständigt återkommande övertid. Aldrig kunna räkna med att sluta i tid. Arbetssituationer där hela känsloregistret prövas. Jag älskar mitt jobb! Och ibland hatar jag att älskar mitt jobb.
Alternativet. Dagtidstjänst. Kontor. Lediga helger. Ekorrhjul delux. Hade jag varit piggare? Hade jag funkat? Hade jag trivts? Tveksamt. För tveksamt för att våga chansa.
Att älska sitt jobb. Jag tror inte det är något att ta förgivet. Att aldrig ha ångest efter ledighet. Att tycka det är roligt att komma till jobbet. 
Jag vill helst tro att jag bara är trött i detta skedet i livet med små barn. Och stora barn. Allmänt trött bara. Och att det är lätt att lasta jobbet. 
Vänder och vrider men kommer alltid till samma slutsats att jag inte är beredd att chansa. Jag älskar mitt jobb med alla dess brister. Den dagen jag slutar älska mitt jobb kommer jag vara glad för det...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

werlas trassel

Om allt o inget....

RSS 2.0